2010 m. balandžio 19 d., pirmadienis

Mados istorija: "Harper's Bazaar" ir "Vogue" atsiradimas.

Vienas pirmųjų ir šiandien spausdinamų mados žurnalų buvo pradėtas leisti toli nuo mados sostinės Paryžiaus. Pirmasis "Harper's Bazaar" numeris pasirodė 1867m. Niujorke. Iš pradžių tai buvo savaitinis leidinys, spausdinamas ant laikraštinio popieriaus ir platinamas kaip laikraščio "Harper's Weekly" priedas. Nespalvotame, bet gausiai iliustruotame leidinuke buvo pristatomos naujausios Europos mados tendencijos, dalijami patarimai, kaip papuošti save ir šeimos narius. Savaitraštis sulaukė pasisekimo tarp turtingųjų viduriniosios ir aukštesniosios klasės atstovų žmonų, kurios domėjosi vien tik  naujomis skrybėlaičių formomis ar madingais suknelių puošybos elementais ir troško nė per žingsnį neatsilikti nuo elegancija garsėjančių prancūzių.


1901- aisiais "Harper's Bazaar" tapo atskiru mėnesiniu leidiniu. Netrukus žurnalą nupirko leidybos magnatas Williamas Randolphas Heartas. Didesnės finansinės galimybės suteikė daugiau kūrybinės laisvės. Tačiau pinigai nieko nereiškia, jeigu nėra žmogaus, kuris žinotų, kaip kūrybingai juos panaudoti.  Laimė,"Harper's Bazaar" pakliuvo į geras rankas. Nuo 1933-iųjų žurnalui vadovavo ketvirtojo dešimtmečio prabangos ir elegancijos įsikūnijimu tapusi redaktorė Carmela Snow. Pasakojama, kad žurnalui ji aukodavo visą savo laiką - dirbo naktimis ir dažnai pamiršdavo pavalgyti. Moteris turėjo retą dovaną suburti aplink save iniciatyvius ir kūrybingus žmones. Galima sakyti, kad ji "atrado" vieną ryškiausių mados pasaulio asmenybių Dianą Vreeland. Carmela Snow pasiūlė garsiai aukštuomenės liūtei rašyti trumpus pastebėjimus apie madą ir stilingą gyvenimo būdą. Taip žurnale atsirado iki mūsų dienų išlikusi skiltis "Why don't you...? Diana Vreeland tapo žurnalo mados redaktore ir dirbo šį darbą ištisus 25-erius metus, kol jos neperviliojo didžiausias "Harper's Bazaar" konkurentas - žurnalas "Vogue". Nors pastaraisiais dešimtamečiais "Harper's Bazaar" šlovė gerokai nublanko prieš "Vogue" spindesį, leidinys gyvuoja toliau ir po septynerių metų planuoja su trenksmu švęsti garbingą 150 metų jubiliejų. 

 

Nūdienos stiliaus ir gyvenimo būdo biblija vadinamas žurnalas "Vogue" savo kelią taip pat pradėjo Niujorke. Pirmasis "Vogue" numeris spaudos kioskuose pasirodė 1892m. gruodžio 17d. Tai buvo plonas savaitraštis apie madą ir stilingą gyvenimo būdą. Jo įkūrėjas turtingas elito atstovas Arthuras Baldwinas Turnure'as turėjo gana tvirtą nuomonę apie tai, ką reiškia žodis "stilius" Niujorko aukštuomenės nariams. Pirmuosiuose "Vogue" numeriuose vyrų ir moterų madai buvo skirti vos keli puslapiai. Didelė savaitraščio dalis buvo skirta straipsniams apie aukštuomenės etiketą.. Čia buvo spausdinamos knygų recenzijos, intelektualūs rašiniai apie teatrą, muziką, dailę. 
1909 - aisiais jau gana populiarų laikraštį "Vogue" įsigijo jaunas ambicingas teisininkas ir publicistas Conde Montrose'as Nastas. Jis užsimojo ploną nespalvotą laikraštuką paversti geriausiu pasaulyje mados ir gyvenimo būdo žurnalu ir jam pavyko. Šiandien "Vogue" leidžiamas daugiau nei dvidešimtyje pasaulio valstybių. 


Žurnale"Vogue" visada dirbo talentingiausi tos srities atstovai. Ketvirtajame dešimtmetyje prancūzų "Vogue" viršelius kūrė dailininkas Salvadoras Dali, šeštajame dešimtametyje - amerikiečių "Vogue" iliustratoriumi buvo vienas žymiausių XXa. menininkų Andy Warholas. Su šiuo leidiniu dirbusių fotografų sąrašas taip pat ispūdingas: Horstas P. Hortas, Bruce'as Weberis, Helmutas Newtonas, Richardas Avedonas, Irvingas Pennas ir daugybė kitų. Šiuo metu "Vogue" mados puslapius puošia Annie Leibovitz ir Patricko Demarcheliero fotografijos.
Amerikiečių "Vogue" redakcijai aštuonerius metus vadovavo anksčiau minėta Diana Vreeland. Prie "Vogue" vairo stojus Grace Mirabellai, kuri dirbo žurnale 37-erius metus (septyniolika iš jų vyriausiąja redaktore), tiražas nuo 400 tūkstančių išaugo iki 1,2 milijonų, bet leidinys tapo nuobodokas. Žurnalui žūtbūt reikėjo permainų, ir šis sunkus darbas buvo patikėtas dabartinei žurnalo vyriausiajai redaktorei Annai Wintour. Jos dėka "Vogue" įgavo naują veidą ir šoktelėjo į populiarumo viršūnę, nes atsigręžė į naujas, realiame gyvenime lengvai pritaikomas mados įdėjas. "Vogue" tapo savotišku tiltu tarp podiumo ir dėvimų madingų drabužių.

 
Via "JI" Nr.15, 2010 04 12 - 04 18

0 komentarai (-ų):

 

©2009ILLUSION BLOG | by TNB